Umowa na dofinansowanie usunięcia azbestu w Gminie Stary Lubotyń
W dniu 04.04.2025 r. Gmina Stary Lubotyń zawarła umowę na realizacji zadania pn. „Usunięcie azbestu z terenu gminy Stary Lubotyń w 2025 r., zadanie realizowane w gospodarstwach rolnych” z Wojewódzkim Funduszem Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie. W ramach zadania zostanie odebrany i unieszkodliwiony odpad o kodzie 17 06 05, czyli wyroby zawierające azbest, od rolników Gminy Stary Lubotyń korzystających ze wsparcia w ramach inwestycji A1.4.1. „Inwestycje na rzecz dywersyfikacji i skracania łańcucha dostaw produktów rolnych i spożywczych oraz budowy odporności podmiotów uczestniczących w łańcuchu. Część inwestycji: wymiana pokryć dachowych z materiałów szkodliwych dla zdrowia lub środowiska w gospodarstwach rolnych”.
Zadanie pn. „Usunięcie azbestu z terenu gminy Stary Lubotyń w 2025 r., zadanie realizowane w gospodarstwach rolnych” dofinansowano przez Wojewódzki Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Warszawie, w formie dotacji, w kwocie 137 015,39 zł.