Gospodarka odpadamiOchrona środowiska

Plan kontroli

PLAN KONTROLI REALIZACJI OBOWIĄZKÓW PRZEZ WŁAŚCICIELI NIERUCHOMOŚCI, KTÓRZY NIE SĄ OBOWIĄZANI DO PONOSZENIA OPŁAT ZA GOSPODAROWANIE ODPADAMI KOMUNALNYMI NA RZECZ GMINY, W ZAKRESIE POZBYWANIA SIĘ ODPADÓW KOMUNALNYCH W 2024 ROKU

Lp. Kontrolowany Kontrolujący Termin kontroli
1. Właściciele nieruchomości niezamieszkałych, w zakresie posiadania umowy na odbiór odpadów komunalnych prowadzący działalność gospodarczą na terenie Gminy Stary Lubotyń upoważnieni pracownicy Urzędu Gminy w Starym Lubotyniu

sierpień – grudzień

2024 r.

Wójt Gminy Stary Lubotyń informuje, że podstawie art. 6 ust. 1 pkt 2 oraz ust. 5a ustawy z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach – dalej „ustawa” (Dz. U. z 2024 r. poz. 399 z póź. zm.), przystępuje do kontroli właścicieli nieruchomości niezamieszkałych w zakresie posiadania aktualnych umów na odbiór odpadów komunalnych.

Przedmiotowe kontrole dotyczyć będą wyłącznie właścicieli lub użytkowników nieruchomości, których nie obejmuje gminny system  gospodarowania odpadami komunalnymi.

Kontrole prowadzone będą przez upoważnionych pracowników Urzędu Gminy Stary Lubotyń, zarówno w terenie, w urzędzie i korespondencyjnie.

Do nieruchomości niezamieszkałych, na których powstają odpady komunalne, zalicza się np. budynki użyteczności publicznej, obiekty produkcyjne, usługowe, handlowe, warsztaty, biura, sklepy ośrodki zdrowia, apteki, szpitale, pensjonaty, hotele, przedszkola, szkoły, cmentarze, gospodarstwa agroturystyczne itp.